Fecha de alta en el repositorio: 2021-07-19
Resumen: El següent treball té com a objectiu detectar si apareixen estereotips de gènere en nens i nenes del segon cicle d’educació infantil. Per dur-lo a terme han participat 30 infants d’una escola pública de la Seu d’Urgell. Els participants van haver de realitzar un qüestionari adaptat en forma d’activitat per a ells i elles, on es tenien en compte l’estereotipació de les professions i l’atribució de certs rols i capacitats tradicionalment associades a un gènere o l’altre. Els infants havien d’enganxar diferents elements relacionats amb la vestimenta, les joguines, els oficis i les tasques domèstiques al cos d’un nen i una nena. Un cop analitzats els resultats, s’ha pogut observar que realment apareixen estereotips de gènere en funció del sexe i l’edat dels participants. Per això és fonamental la formació del professorat en matèria de gènere, per poder portar les escoles actuals a una educació coeducativa.
Materia: Ciències de l'educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Departamento: Ciències de l'educació
Estudiante: Herrera Ibáñez, Marina
Curso académico: 2020-2021
Título en diferentes idiomas: Existen los estereotipos de género en el segundo ciclo de educación infantil? Does exist gender stereotype in the second cycle of early childhood education? Existeixen els estereotips de gènere al segon cicle d'educació infantil?
Fecha de la defensa del treball: 2021-06-14
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: estereotipos de género, educación infantil, coeducación gender stereotypes, pre-school, coeducation estereotips de gènere, educació infantil, coeducació
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: Existeixen els estereotips de gènere al segon cicle d'educació infantil?
Director del proyecto: Renta Davids, Ana Inés
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)