Data d'alta al repositori: 2023-02-08
Resum: L’autisme és un trastorn bastant present a les aules ordinàries d’educació infantil. En aquest Treball de Final de Grau es pretén avaluar de manera exhaustiva la metodologia TEACCH, un mètode per a tractar les persones amb autisme, així com, comprovar si la metodologia TEACCH afavoreix la inclusió social i personal dels infants TEA a les aules d’educació infantil, tot utilitzant una metodologia qualitativa: observacions a l’aula i entrevistes a l’equip docent d’una escola; i una metodologia quantitativa: qüestionaris enviats a diferents escoles. L'estudi demostra que el TEACCH és un mètode útil i inclusiu per a atendre la diversitat, ja que s’han observat millores en aquests alumnes TEA, alhora que els dota d’una major autonomia i estructuració mental, sempre que es comptin amb els recursos humans necessaris per atendre aquests infants i la formació necessària respecte a aquest mètode. A més, s'ha pogut comprovar que les escoles d’educació infantil tenen coneixença d’aquest mètode i l'utilitzen.
Matèria: Autisme
Idioma: cat
Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departament: Pedagogia
Estudiant: Fernández Morales, Astrid
Curs acadèmic: 2021-2022
Títol en diferents idiomes: L'autisme a educació infantil: la metodologia TEACCH Autism to Child Education: the TEACCH methodology El autismo a educación infantil: la metodologia TEACCH
Data de la defensa del treball: 2022-05-21
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: autisme, educació, TEACCH autism, education, TEACCH autismo, educacion, TEACCH
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: L'autisme a educació infantil: la metodologia TEACCH
Director del projecte: Badia Mestre, Sandra
Ensenyament(s): Educació Infantil
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)