Fecha de alta en el repositorio: 2023-02-08
Resumen: L’autisme és un trastorn bastant present a les aules ordinàries d’educació infantil. En aquest Treball de Final de Grau es pretén avaluar de manera exhaustiva la metodologia TEACCH, un mètode per a tractar les persones amb autisme, així com, comprovar si la metodologia TEACCH afavoreix la inclusió social i personal dels infants TEA a les aules d’educació infantil, tot utilitzant una metodologia qualitativa: observacions a l’aula i entrevistes a l’equip docent d’una escola; i una metodologia quantitativa: qüestionaris enviats a diferents escoles. L'estudi demostra que el TEACCH és un mètode útil i inclusiu per a atendre la diversitat, ja que s’han observat millores en aquests alumnes TEA, alhora que els dota d’una major autonomia i estructuració mental, sempre que es comptin amb els recursos humans necessaris per atendre aquests infants i la formació necessària respecte a aquest mètode. A més, s'ha pogut comprovar que les escoles d’educació infantil tenen coneixença d’aquest mètode i l'utilitzen.
Materia: Autisme
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departamento: Pedagogia
Estudiante: Fernández Morales, Astrid
Curso académico: 2021-2022
Título en diferentes idiomas: L'autisme a educació infantil: la metodologia TEACCH Autism to Child Education: the TEACCH methodology El autismo a educación infantil: la metodologia TEACCH
Fecha de la defensa del treball: 2022-05-21
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: autisme, educació, TEACCH autism, education, TEACCH autismo, educacion, TEACCH
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: L'autisme a educació infantil: la metodologia TEACCH
Director del proyecto: Badia Mestre, Sandra
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)