Data d'alta al repositori: 2023-07-20
Resum: Se describen el proceso de socialización, la importancia de la familia y se propone la parentalidad positiva como principal objetivo de intervención con las familias. Para ello, utilizando la escala HEFAS, se evaluó el estilo de crianza en una familia en situación de riesgo de exclusión, se identificaron las rutinas educativas positivas que debían mantenerse, las rutinas que podrían mejorarse y las rutinas que deberían cambiarse o eliminarse. Finalmente, se elaboró un hipotético plan de intervención con el que se pretende ayudar a esa familia a desarrollar las responsabilidades de atención, orientación y reconocimiento que necesita su hijo. The socialization process, the importance of the family are described, and positive parenting is proposed as the main objective of intervention with families. To do this, using the HEFAS scale, the parenting style in a family at risk of exclusion was evaluated, identifying the positive educational routines that should be maintained, the routines that could be improved, and the routines that should be changed or eliminated. Finally, a hypothetical intervention plan was elaborated with which it is intended to help this family to develop the responsibilities of attention, orientation and recognition that their child needs. Es descriuen el procés de socialització, la importància de la família i es proposa la parentalitat positiva com a principal objectiu dintervenció amb les famílies. Per fer-ho, utilitzant l'escala HEFAS, es va avaluar l'estil de criança en una família en situació de risc d'exclusió, es van identificar les rutines educatives positives que s'havien de mantenir, les rutines que es podrien millorar i les rutines que s'haurien de canviar o eliminar. Finalment, es va elaborar un hipotètic pla d'intervenció amb què es pretén ajudar aquesta família a desenvolupar les responsabilitats d'atenció, orientació i reconeixement que necessita el seu fill.
Matèria: Educació familiar
Idioma: spa
Departament: Psicologia
Estudiant: Remirez Ugarte, Amaia
Curs acadèmic: 2022-2023
Títol en diferents idiomes: Parenting educational styles, positive parenting and family well-being: a unique case study Estils educatius parentals, parentalitat positiva i benestar familiar: un estudi de cas únic
Data de la defensa del treball: 2023-06-20
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: Socialización, Familia, Parentalidad positiva Socialization, Family, Positive parenting Socialització, Família, Parentalitat positiva
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: Estilos educativos parentales, parentalidad positiva y bienestar familiar: un estudio de caso único
Director del projecte: Domènech Auqué, Montserrat
Ensenyament(s): Psicologia
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)