Treballs Fi de Grau> Estudis Anglesos i Alemanys

Non-Translated Role-Playing Games and Their Usefulness in Second Language Vocabulary Acquisition

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:6191
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFG6191
  • Autors:

    Ramírez Pallí, Xavier
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2023-07-25
    Resum: This project is about the acquisition of vocabulary for an L2 with the visual resources of an RPG videogame. It relies on the Involvement Load Hypothesis, which concentrates on the need, the search and the later use or application of vocabulary from a learner in an L2, and the Learning Burden, which focuses on the idea that the closer the L1 and L2 are in relation to their similarities, the easier will be for the learner to acquire new vocabulary. The finding indicates that cutscenes in non-translated role-playing game offer great opportunities for L2 vocabulary acquisition.
    Matèria: Filologia
    Idioma: en
    Àrees temàtiques: Filología Philology Filologia
    Departament: Estudis Anglesos i Alemanys
    Estudiant: Ramírez Pallí, Xavier
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Títol en diferents idiomes: La Utilidad de los Juegos de Rol sin Traducir Para la Adquisición de Vocabulario en una Lengua Extrangera Non-Translated Role-Playing Games and Their Usefulness in Second Language Vocabulary Acquisition La Utilitat de Jocs de Rol Sense Traduïr Per l'Adquisició de Vocabulari en una Llengua Estrangera
    Data de la defensa del treball: 2022-06-13
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: Segunda lengua, videojuegos, adquisición de lenguaje, enseñar lengua Second language, videogames, vocabulary acquisition, language teaching Segona llengua, videojocs, adquisició de llenguatge, ensenyament de la llengua
    Confidencialitat: No
    Crèdits del TFG: 9
    Títol en la llengua original: Non-Translated Role-Playing Games and Their Usefulness in Second Language Vocabulary Acquisition
    Director del projecte: Riutort Riutort, Macià
    Ensenyament(s): Anglès
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Filología
    Philology
    Filologia
    Filologia
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar