Data d'alta al repositori: 2024-30-01
Resum: Aquest Treball de Fi de Grau pretén confirmar si existeix o no la inclusió amb l’alumnat TEA a les aules d’Educació Infantil, més concretament a una escola del municipi de Calafell (Tarragona). És per això que el principal objectiu que es vol assolir amb aquesta investigació és estudiar si hi ha inclusió amb aquest tipus d’alumnat, a través de l’estudi de casos TEA. La línia metodològica que s’ha seguit és de caràcter mixt, ja que s’han utilitzat instruments qualitatius i quantitatius com són els qüestionaris, l’entrevista i el sociograma, per tal d’obtenir els resultats necessaris per donar resposta a la recerca. Els resultats obtinguts verifiquen que sí que existeix la inclusió dins de l’escola on s’han estudiat els diferents casos, tot i que els professionals del centre i les famílies han fet una valoració negativa cap a un dels organismes, el qual també té un paper important dins de la inclusió i, per tant, del desenvolupament integral dels infants TEA. This Final Degree Thesis aims to confirm whether or not there is inclusion of ASD students in Early Childhood Education classrooms, more specifically at a school in the municipality of Calafell (Tarragona). This is why the main objective to be achieved with this research is to study whether there is inclusion with this type of student, through the study of ASD cases. The methodological line that has been followed is of a mixed nature, since qualitative and quantitative instruments such as questionnaires, interviews and sociograms have been used, in order to obtain the results necessary to respond to the research. The results obtained verify that inclusion does exist within the school where the different cases have been studied, although the center's professionals and the families have made a negative assessment of one of the organizations, which also has a important role in the inclusion and therefore the integral development of ASD children.
Matèria: Educació
Idioma: cat
Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departament: Pedagogia
Estudiant: Gonzalez Martinez, Soledad
Curs acadèmic: 2022-2023
Títol en diferents idiomes: The inclusion of ASD students in the early childhood education classrooms of a Calafell school La inclusión del alumnado TEA en las aulas de Educación Infantil de una escuela de Calafell
Data de la defensa del treball: 2023-06-14
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: Autisme, inclusió Autism, inclusion Autismo, inclusión
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: La inclusió de l'alumnat TEA a les aules d'Educació Infantil d'una escola de Calafell
Director del projecte: Villacampa Olivan, Néstor
Ensenyament(s): Educació Infantil
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)