Treballs Fi de Grau> Psicologia

EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:7206
    Autors:
    Canillas Quintín, Irene
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2024-06-28
    Resum: "L'objectiu principal d'aquest Treball de Fi de Grau és investigar com la pràctica educativa basada en el Mètode Pikler fomenta l'autonomia dels infants de dos anys en l'aprenentatge dels hàbits i les rutines. Es realitza una investigació qualitativa i quantitativa per tal de reconèixer, en primer lloc, com s'acompanya des de l'escola el procés d'adquisició d'autonomia des de la perspectiva de la doctora Emmi Pikler. En segon lloc, s'intenta demostrar la importància i l'eficàcia de fer un acompanyament respectuós, com defensa la doctora, cap als infants a l'hora de treballar els hàbits i les rutines. I per acabar, es fa un contrast de les pràctiques educatives i del grau d'autonomia que tenen assolits els infants de dos centres del primer cicle d'educació infantil, un centre amb implementació de Mètode Pikler i un altre amb una metodologia més tradicional."
    Matèria: Educació
    Idioma: cat
    Àrees temàtiques: Ciències de l'educació
    Departament: Psicologia
    Estudiant: Canillas Quintín, Irene
    Curs acadèmic: 2023-2024
    Títol en diferents idiomes: "El método pikler como herramienta para fomentar la autonomía del alumnado de educación infantil" "The pikler method as a tool for promote student autonomy of early childhood education" EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL
    Data de la defensa del treball: 2024-06-05
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: "Emmi Pikler, Método Pikler, autonomía, hábitos y rutinas, niños y niñas, primer ciclo de educación infantil y acompañamiento respetuoso." "Emmi Pikler, Pikler Method, autonomy, habits and routines, children, the first cycle of early childhood education and respectful accompaniment" "Emmi Pikler, Mètode Pikler, autonomia, hàbits i rutines, infants, primer cicle d'educació infantil i acompanyament respectuós."
    Confidencialitat: No
    Títol en la llengua original: EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL
    Director del projecte: Vilar Peñas, Àgueda
    Ensenyament(s): Educació Infantil
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar