Treballs Fi de Grau> Psicologia

EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL

  • Identification data

    Identifier: TFG:7206
  • Authors:

    Canillas Quintín, Irene
  • Others:

    Creation date in repository: 2024-06-28
    Abstract: "L'objectiu principal d'aquest Treball de Fi de Grau és investigar com la pràctica educativa basada en el Mètode Pikler fomenta l'autonomia dels infants de dos anys en l'aprenentatge dels hàbits i les rutines. Es realitza una investigació qualitativa i quantitativa per tal de reconèixer, en primer lloc, com s'acompanya des de l'escola el procés d'adquisició d'autonomia des de la perspectiva de la doctora Emmi Pikler. En segon lloc, s'intenta demostrar la importància i l'eficàcia de fer un acompanyament respectuós, com defensa la doctora, cap als infants a l'hora de treballar els hàbits i les rutines. I per acabar, es fa un contrast de les pràctiques educatives i del grau d'autonomia que tenen assolits els infants de dos centres del primer cicle d'educació infantil, un centre amb implementació de Mètode Pikler i un altre amb una metodologia més tradicional."
    Subject: Educació
    Language: cat
    Subject areas: Ciències de l'educació
    Department: Psicologia
    Student: Canillas Quintín, Irene
    Academic year: 2023-2024
    Title in different languages: EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL "The pikler method as a tool for promote student autonomy of early childhood education" "El método pikler como herramienta para fomentar la autonomía del alumnado de educación infantil"
    Work's public defense date: 2024-06-05
    Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Keywords: "Emmi Pikler, Mètode Pikler, autonomia, hàbits i rutines, infants, primer cicle d'educació infantil i acompanyament respectuós." "Emmi Pikler, Pikler Method, autonomy, habits and routines, children, the first cycle of early childhood education and respectful accompaniment" "Emmi Pikler, Método Pikler, autonomía, hábitos y rutinas, niños y niñas, primer ciclo de educación infantil y acompañamiento respetuoso."
    Confidenciality: No
    Title in original language: EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL
    Project director: Vilar Peñas, Àgueda
    Education area(s): Educació Infantil
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Keywords:

    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar