Fecha de alta en el repositorio: 2024-06-28
Resumen: "L'objectiu principal d'aquest Treball de Fi de Grau és investigar com la pràctica educativa basada en el Mètode Pikler fomenta l'autonomia dels infants de dos anys en l'aprenentatge dels hàbits i les rutines. Es realitza una investigació qualitativa i quantitativa per tal de reconèixer, en primer lloc, com s'acompanya des de l'escola el procés d'adquisició d'autonomia des de la perspectiva de la doctora Emmi Pikler. En segon lloc, s'intenta demostrar la importància i l'eficàcia de fer un acompanyament respectuós, com defensa la doctora, cap als infants a l'hora de treballar els hàbits i les rutines. I per acabar, es fa un contrast de les pràctiques educatives i del grau d'autonomia que tenen assolits els infants de dos centres del primer cicle d'educació infantil, un centre amb implementació de Mètode Pikler i un altre amb una metodologia més tradicional."
Materia: Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciències de l'educació
Departamento: Psicologia
Estudiante: Canillas Quintín, Irene
Curso académico: 2023-2024
Título en diferentes idiomas: "El método pikler como herramienta para fomentar la autonomía del alumnado de educación infantil" "The pikler method as a tool for promote student autonomy of early childhood education" EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL
Fecha de la defensa del treball: 2024-06-05
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: "Emmi Pikler, Método Pikler, autonomía, hábitos y rutinas, niños y niñas, primer ciclo de educación infantil y acompañamiento respetuoso." "Emmi Pikler, Pikler Method, autonomy, habits and routines, children, the first cycle of early childhood education and respectful accompaniment" "Emmi Pikler, Mètode Pikler, autonomia, hàbits i rutines, infants, primer cicle d'educació infantil i acompanyament respectuós."
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: EL MÈTODE PIKLER COM A EINA PER A FOMENTAR L’AUTONOMIA DE L’ALUMNAT D’EDUCACIÓ INFANTIL
Director del proyecto: Vilar Peñas, Àgueda
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)