Treballs Fi de Grau> Psicologia

Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere

  • Dades identificatives

    Identificador: TFG:7218
  • Autors:

    Lorenzo Montesinos, Daniel
  • Altres:

    Data d'alta al repositori: 2024-06-28
    Resum: Aquest treball té l’objectiu d’analitzar els estereotips de gènere presents en els contes infantils que expliquen en l’etapa de l’Educació Infantil d’una escola del Baix Penedès. Per poder fer l’anàlisi s’empra una taula de recollida de dades observant tant il·lustracions com textos. També, es realitza un grup de discussió amb alumnat d’I5 per conèixer els pensaments envers l’aspecte. Entre els resultats cal destacar que en els contes proporcionats encara hi ha certs estereotips de gènere i que els contes, de moment, no tenen un gran impacte en els infants perquè les respostes estan basades en el seu context social proper.
    Matèria: Educació
    Idioma: cat
    Àrees temàtiques: Ciències de l'educació
    Departament: Psicologia
    Estudiant: Lorenzo Montesinos, Daniel
    Curs acadèmic: 2023-2024
    Títol en diferents idiomes: Los cuentos infantiles como posibles transmisores de estereotipos de género Children's stories are possible transmitters of gender stereotypes Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere
    Data de la defensa del treball: 2024-06-13
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Paraules clau: Estereotipos de géneros, cuentos infantiles, educación infantil. Gender stereotypes, children’s stories, early childhood education. Estereotips de gènere, contes infantils, educació infantil.
    Confidencialitat: No
    Títol en la llengua original: Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere
    Director del projecte: Susín Ballesteros, Iolanda
    Ensenyament(s): Educació Infantil
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Paraules clau:

    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar