Treballs Fi de Grau> Psicologia

Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere

  • Identification data

    Identifier: TFG:7218
  • Authors:

    Lorenzo Montesinos, Daniel
  • Others:

    Creation date in repository: 2024-06-28
    Abstract: Aquest treball té l’objectiu d’analitzar els estereotips de gènere presents en els contes infantils que expliquen en l’etapa de l’Educació Infantil d’una escola del Baix Penedès. Per poder fer l’anàlisi s’empra una taula de recollida de dades observant tant il·lustracions com textos. També, es realitza un grup de discussió amb alumnat d’I5 per conèixer els pensaments envers l’aspecte. Entre els resultats cal destacar que en els contes proporcionats encara hi ha certs estereotips de gènere i que els contes, de moment, no tenen un gran impacte en els infants perquè les respostes estan basades en el seu context social proper.
    Subject: Educació
    Language: cat
    Subject areas: Ciències de l'educació
    Department: Psicologia
    Student: Lorenzo Montesinos, Daniel
    Academic year: 2023-2024
    Title in different languages: Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere Children's stories are possible transmitters of gender stereotypes Los cuentos infantiles como posibles transmisores de estereotipos de género
    Work's public defense date: 2024-06-13
    Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Keywords: Estereotips de gènere, contes infantils, educació infantil. Gender stereotypes, children’s stories, early childhood education. Estereotipos de géneros, cuentos infantiles, educación infantil.
    Confidenciality: No
    Title in original language: Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere
    Project director: Susín Ballesteros, Iolanda
    Education area(s): Educació Infantil
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Keywords:

    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar