Creation date in repository: 2024-06-28
Abstract: Aquest treball té l’objectiu d’analitzar els estereotips de gènere presents en els contes infantils que expliquen en l’etapa de l’Educació Infantil d’una escola del Baix Penedès. Per poder fer l’anàlisi s’empra una taula de recollida de dades observant tant il·lustracions com textos. També, es realitza un grup de discussió amb alumnat d’I5 per conèixer els pensaments envers l’aspecte. Entre els resultats cal destacar que en els contes proporcionats encara hi ha certs estereotips de gènere i que els contes, de moment, no tenen un gran impacte en els infants perquè les respostes estan basades en el seu context social proper.
Subject: Educació
Language: cat
Subject areas: Ciències de l'educació
Department: Psicologia
Student: Lorenzo Montesinos, Daniel
Academic year: 2023-2024
Title in different languages: Los cuentos infantiles como posibles transmisores de estereotipos de género Children's stories are possible transmitters of gender stereotypes Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere
Work's public defense date: 2024-06-13
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Keywords: Estereotipos de géneros, cuentos infantiles, educación infantil. Gender stereotypes, children’s stories, early childhood education. Estereotips de gènere, contes infantils, educació infantil.
Confidenciality: No
Title in original language: Els contes infantils com a possibles transmissors d'estereotips de gènere
Project director: Susín Ballesteros, Iolanda
Education area(s): Educació Infantil
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)