Data d'alta al repositori: 2024-10-02
Resum: Aquest Treball de Final de Grau (TFG) explora l’ús de Sistemes Alternatius i Augmentatius de la Comunicació, especialment els pictogrames, en la intervenció amb infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). S’han implementat pictogrames personalitzats per a dos infants en una escola per seqüenciar accions i anticipar esdeveniments. També s’ha entrevistat una família per conèixer l’ús dels pictogrames a casa. Els resultats indiquen que els pictogrames estructuren el pensament i estableixen rutines. A més, es destaca la necessitat d’acompanyament professional per a les famílies. En definitiva, els pictogrames fomenten l’autonomia i la inclusió escolar dels infants amb TEA.
Matèria: Educació
Idioma: cat
Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departament: Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Estudiant: Bolea López, Claudia
Curs acadèmic: 2023-2024
Títol en diferents idiomes: The effectiveness of pictograms in intervention with children with ASD La eficacia de los pictogramas en la intervención con infantes con TEA
Data de la defensa del treball: 2024-09-05
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Paraules clau: Sistemes Alternatius i Augmentatius de la Comunicació (SAAC), pictogrames, Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) Alternative and Augmentative Communication Systems (AAC), pictograms, Autism Spectrum Disorder (ASD) Sistemas Alternativos y Aumentativos de la Comunicación (SAAC), pictogramas, Trastorno del Espectro Autista (TEA)
Confidencialitat: No
Títol en la llengua original: L'eficàcia dels pictogrames en la intervenció amb infants amb TEA
Director del projecte: Boladeres Lloses, Mònica
Ensenyament(s): Educació Infantil
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)