Fecha de alta en el repositorio: 2024-10-02
Resumen: Aquest Treball de Final de Grau (TFG) explora l’ús de Sistemes Alternatius i Augmentatius de la Comunicació, especialment els pictogrames, en la intervenció amb infants amb Trastorn de l’Espectre Autista (TEA). S’han implementat pictogrames personalitzats per a dos infants en una escola per seqüenciar accions i anticipar esdeveniments. També s’ha entrevistat una família per conèixer l’ús dels pictogrames a casa. Els resultats indiquen que els pictogrames estructuren el pensament i estableixen rutines. A més, es destaca la necessitat d’acompanyament professional per a les famílies. En definitiva, els pictogrames fomenten l’autonomia i la inclusió escolar dels infants amb TEA.
Materia: Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departamento: Enginyeria Informàtica i Matemàtiques
Estudiante: Bolea López, Claudia
Curso académico: 2023-2024
Título en diferentes idiomas: The effectiveness of pictograms in intervention with children with ASD La eficacia de los pictogramas en la intervención con infantes con TEA
Fecha de la defensa del treball: 2024-09-05
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Sistemes Alternatius i Augmentatius de la Comunicació (SAAC), pictogrames, Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) Alternative and Augmentative Communication Systems (AAC), pictograms, Autism Spectrum Disorder (ASD) Sistemas Alternativos y Aumentativos de la Comunicación (SAAC), pictogramas, Trastorno del Espectro Autista (TEA)
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: L'eficàcia dels pictogrames en la intervenció amb infants amb TEA
Director del proyecto: Boladeres Lloses, Mònica
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)