URV Institutional Repository
Español Català English
Title
Proposta de creació de l'hotel Reus Il·lustre a l'interior d'un Bé Cultural d'Interès Local - TFG:2876
Title in original languageProposta de creació de l'hotel Reus Il·lustre a l'interior d'un Bé Cultural d'Interès Local
Title in different languagesPropuesta de creación del hotel Reus Il·lustre al interior de un Bien Cultural de Interés Local
Title in different languagesCreation proposal of the Reus Il·lustre hotel inside of Cultural Property of Local Interest
Title in different languagesProposta de creació de l'hotel Reus Il·lustre a l'interior d'un Bé Cultural d'Interès Local
AbstractEl presente trabajo de fin de grado propone un plan de empresa para un hotel de nueva creación en el municipio de Reus. Este proyecto recibe el nombre de hotel Reus Il·lustre. Se trata de un pequeño establecimiento de tres estrellas, con 20 habitaciones, que contará con dos elementos diferenciadores que lo diferencian de los otros alojamientos turísticos del municipio. Por un lado, su ambientación temática inspirada en diez personajes ilustres de Reus; por otro, su ubicación privilegiada, ya que se estará construido en un edificio catalogado como Bien Cultural de Interés Local, y que pertenece a la Ruta del Modernisme de Reus. Otro gran valor añadido, que se cuidará con mucho detalle, será la atención personalizada al cliente. En este dosier se abordan las distintas áreas que componen el plan de empresa con el objetivo final de determinar la viabilidad del proyecto. Se tiene en cuenta un estudio de mercado dónde se analiza el entorno, el sector, la competencia existente a la capital del Baix Camp, la legislación vigente, etc. También se realiza una estimación del futuro cliente objetivo poniendo especial atención a las parejas dink. Así mismo, se traza una estrategia comercial y de márqueting que establece los precios por alojamiento y define los canales a través de los cuales el alojamiento se comunicará con los clientes potenciales. En el hotel Reus Il·lustre, el activo más importante será su personal, que se muestra detallado a la estrategia de recursos humanos. Paralelamente, en el plan de operaciones se establece el proceso de producción del servicio que va de la mano con el factor humano. Finalmente, el plan económico financiero muestra el grado de viabilidad del proyecto.
AbstractThis project proposes a business plan for a new hotel in Reus city. The project’s name is Reus Il·lustre. It talks about a small hotel, 3 starts category, 20 rooms and with two key differences between the other touristic accommodations in the town. In one hand, the thematical atmosphere inspired about ten illustrious people born in Reus. In the other hand, his privileged emplacement considered as Cultural Property of Local Interest and it belongs to Ruta del Modernisme de Reus. Another high value is the personal attention to costumer. The final goal of the business plan is to verify the viability of the project. There are several subjects to take into account such as current legislation, the environment, the sector or the existing competition in the capital of Baix Camp. It also estimates the future target customer based in dink couples. In addition, it also outlines a commercial and marketing strategy in order to set prices per accommodation and defines the channels through which the hotel will communicate with potential customers. At the Reus Il·lustre hotel, the most important asset will be the staff, which is detailed in the human resources strategy. At the same time, the plan of operation establishes the production process that is closely linked to the human factor. Finally, the financial plan shows the degree of viability of the project.
AbstractEl present treball de fi de grau proposa un pla d’empresa per un hotel de nova creació al municipi de Reus. Aquest projecte pren el nom d’hotel Reus Il·lustre. Es tracta d’un petit establiment de tres estrelles, amb 20 habitacions, que comptarà amb dos elements diferenciadors respecte els altres allotjaments turístics del municipi. Per una banda, la seva ambientació temàtica inspirada en deu personatges Il·lustres de Reus; per l’altra, el seu emplaçament privilegiat, ja que es trobarà construït en un edifici considerat Bé Cultural d’Interès Local, i que pertany a la Ruta del Modernisme de Reus. Un altre gran valor afegit, que es cuidarà amb molt de detall, serà l’atenció personalitzada al client. En aquest dossier s’aborden els diferents fronts que componen el pla d’empresa amb l’objectiu final de determinar la viabilitat del projecte. És te en compte un estudi de mercat on s’analitza l’entorn, el sector, la competència existent a la capital del Baix Camp, la legislació vigent, etc. També es realitza una estimació del futur client objectiu posant el focus en les parelles dink. Així mateix, es traça una estratègia comercial i de màrqueting que estableix els preus per allotjament i defineix els canals per mitjà dels quals l’allotjament es 1omunicarà amb els clients potencials. En l’hotel Reus Il·lustre, l’actiu més important serà el seu personal, que es mostra detallat a l’estratègia de recursos humans. Paral·lelament, en el pla d’operacions s’estableix el procés de producció del servei que va estretament lligat amb el factor humà. Finalment, el pla econòmic financer mostra el grau de viabilitat del projecte.
KeywordsPlan de empresa, personajes ilustres, Reus
KeywordsBusiness Plan, illustrious characters, Reus
KeywordsPla d'empresa, personatges il·lustres, Reus
SubjectTurisme
LanguageCatalà
EntityUniversitat Rovira i Virgili (URV)
Education area(s)Turisme
Project directorAndreu Corbatón, Jordi
DepartmentGeografia
Work's public defense date2020-06-17
Creation date in repository2020-11-25
Academic year2019-2020
TFG credits6
ConfidencialityNo
Subject areasTurismo y ocio
Subject areasTourism and leisure
Subject areasTurisme i oci
StudentVillarraso Expósito, Mireia
Search your registry in
Available files
Memòria

Information

© 2016 Universitat Rovira i Virgili