Creation date in repository: 2025-01-25
Abstract: Aquest Treball de Final de Grau explora si l'ús dels SAAC (Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació) amb llenguatge natural assistit pot fomentar la intencionalitat comunicativa en un infant amb diagnòstic TEA (Trastorn de l'Espectre Autista) mitjançant el comunicador "Asterics Grid". S'ha seguit una metodologia qualitativa i quantitativa, combinant observació directa i gràfics per interpretar els resultats. L'estudi mostra que l'ús del llenguatge natural assistit amb "Asterics Grid" té un impacte significatiu en la intencionalitat comunicativa de l'infant, millorant les interaccions i la capacitat d'expressar desitjos, necessitats i emocions. Els resultats proporcionen una base per a la implementació de tècniques que millorin les habilitats comunicatives.
Subject: Trastorns de l'espectre autista
Language: cat
Subject areas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Department: Pedagogia
Student: López Castro, Carla
Academic year: 2023-2024
Title in different languages: Los sistemas alternativos y aumentativos de comunicación (Asterics Grid) para el fomento del desarrollo del lenguaje con el alumnado con diagnóstico TEA: Evaluación e intervención metodológica mediante el lenguaje natural asistido. Alternative and augmentative communication systems (Asterics Grid) for the promotion of language development with students diagnosed with ASD: Evaluation and methodological intervention through assisted natural language. Els sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (Asterics Grid) per al foment del desenvolupament del llenguatge amb l'alumnat amb diagnòstic TEA: Avaluació i intervenció metodològica mitjançant el llenguatge natural assistit.
Work's public defense date: 2024-06-12
Access rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Keywords: TEA, SAAC, lenguaje natural asistido. ASD, SAAC, assisted natural language. TEA, SAAC, llenguatge natural assistit.
Confidenciality: No
Title in original language: Els sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (Asterics Grid) per al foment del desenvolupament del llenguatge amb l'alumnat amb diagnòstic TEA: Avaluació i intervenció metodològica mitjançant el llenguatge natural assistit.
Project director: García López, Alícia
Education area(s): Educació Infantil
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)