Treballs Fi de GrauPedagogia

Els sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (Asterics Grid) per al foment del desenvolupament del llenguatge amb l'alumnat amb diagnòstic TEA: Avaluació i intervenció metodològica mitjançant el llenguatge natural assistit.

  • Datos identificativos

    Identificador:  TFG:7963
    Autores:  López Castro, Carla
  • Otros:

    Fecha de alta en el repositorio: 2025-01-25
    Resumen: Aquest Treball de Final de Grau explora si l'ús dels SAAC (Sistemes Augmentatius i Alternatius de Comunicació) amb llenguatge natural assistit pot fomentar la intencionalitat comunicativa en un infant amb diagnòstic TEA (Trastorn de l'Espectre Autista) mitjançant el comunicador "Asterics Grid". S'ha seguit una metodologia qualitativa i quantitativa, combinant observació directa i gràfics per interpretar els resultats. L'estudi mostra que l'ús del llenguatge natural assistit amb "Asterics Grid" té un impacte significatiu en la intencionalitat comunicativa de l'infant, millorant les interaccions i la capacitat d'expressar desitjos, necessitats i emocions. Els resultats proporcionen una base per a la implementació de tècniques que millorin les habilitats comunicatives.
    Materia: Trastorns de l'espectre autista
    Idioma: cat
    Áreas temáticas: Ciencias de la educación; Education sciences; Ciències de l'educació
    Departamento: Pedagogia
    Estudiante: López Castro, Carla
    Curso académico: 2023-2024
    Título en diferentes idiomas: Los sistemas alternativos y aumentativos de comunicación (Asterics Grid) para el fomento del desarrollo del lenguaje con el alumnado con diagnóstico TEA: Evaluación e intervención metodológica mediante el lenguaje natural asistido.; Alternative and augmentative communication systems (Asterics Grid) for the promotion of language development with students diagnosed with ASD: Evaluation and methodological intervention through assisted natural language.; Els sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (Asterics Grid) per al foment del desenvolupament del llenguatge amb l'alumnat amb diagnòstic TEA: Avaluació i intervenció metodològica mitjançant el llenguatge natural assistit.
    Fecha de la defensa del treball: 2024-06-12
    Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Palabras clave: TEA, SAAC, lenguaje natural asistido.; ASD, SAAC, assisted natural language.; TEA, SAAC, llenguatge natural assistit.
    Confidencialidad: No
    Título en la lengua original: Els sistemes alternatius i augmentatius de comunicació (Asterics Grid) per al foment del desenvolupament del llenguatge amb l'alumnat amb diagnòstic TEA: Avaluació i intervenció metodològica mitjançant el llenguatge natural assistit.
    Director del proyecto: García López, Alícia
    Enseñanza(s): Educació Infantil
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Palabras clave:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Trastorns de l'espectre autista
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar