Fecha de alta en el repositorio: 2021-07-19
Resumen: Des de sempre les matemàtiques han presentat un grau de dificultat significatiu en el seu ensenyament-aprenentatge. No obstant això, aquestes juguen un paper fonamental en el desenvolupament quotidià de l'ésser humà. Així doncs, aquest treball d’investigació pretén estudiar una alternativa al mètode tradicional, anomenat mètode ABN, el qual s'adapta a la manera espontània i intuïtiva que té el cervell per a processar els càlculs i utilitzar les realitats numèriques (Martínez i Sánchez, 2011). Per això, l’objectiu principal que es pretén aconseguir amb aquest Treball de Fi de Grau és conèixer en què consisteix el mètode ABN i quin impacte té en l’etapa de l’Educació Infantil. Així mateix, la metodologia emprada és mixta, ja que comença amb una recerca bibliogràfica que confegeix el marc teòric, continua amb la realització de dues entrevistes, una al creador del mètode i l’altra a una mestra d'educació infantil d’una escola ABN de Catalunya, per tal d’obtenir més informació sobre el mètode. I acaba, amb un estudi de camp sobre la posada en pràctica d'aquesta metodologia, en una escola de màxima complexitat de les Terres de l’Ebre, per comprovar la seva eficiència respecte a un contingut en concret, l’ensenyament-aprenentatge de la recta numèrica.
Materia: Ciències de l'educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Departamento: Ciències de l'educació
Estudiante: Mètode ABN. L'impacte en una escola de màxima complexitat.
Curso académico: 2020-2021
Título en diferentes idiomas: Mètode ABN. L'impacte en una escola de màxima complexitat. ABN method. The impact on a school of maximum complexity. Método ABN. El impacto en una escuela de máxima complejidad.
Fecha de la defensa del treball: 2021-06-14
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: matemàtiques, educació Infantil, mètode ABN. mathematics, nursery education, ABN method. matemáticas, educación Infantil, método ABN.
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: Rodríguez Garcia, Fanny
Director del proyecto: Madurell Alemany, Helena
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)