Treballs Fi de Grau> Pedagogia

Tornem a fer funcionar l'ascensor social de l'educació; cobrim les necessitats dels centres de màxima complexitat

  • Datos identificativos

    Identificador: TFG:6800
  • Autores:

    Figuerola Espinar, Carlota
  • Otros:

    Fecha de alta en el repositorio: 2024-02-07
    Resumen: The main objective of this Final Degree Thesis is to create several proposals to improve the stagnation of education as a social elevator in the centers of maximum complexity in Tarragonès and Baix Camp. Having done the respective research on the origin of education as a social elevator, it has been possible to verify how this elevator does not work in the same way for the entire population, since it depends to a large extent on the socio-economic origin of these . Having observed the causes of its stagnation, it has been possible to corroborate how these inequalities affect the most vulnerable and, therefore, future generations who are concentrated in the most complex public centres. To obtain results, the sample used was 50 people born between 1970 and 1980, a total of 427 students in the 6th year of Primary and 4th year of ESO and 15 members of the management teams of the centers of maximum complexity. Aquest Treball de Final de Grau té com a objectiu principal crear diverses propostes de millora a l'estancament de l’educació com a ascensor social en els centres de màxima complexitat del Tarragonès i del Baix Camp. Feta la respectiva investigació sobre l’origen de l’educació com a ascensor social s’ha pogut comprovar com aquest ascensor no funciona de la mateixa manera per a tota la població, ja que depèn en gran manera de l’origen socioeconòmic d’aquests. Observades les causes del seu estancament, s’ha pogut corroborar com aquestes desigualtats afecten els més vulnerables i, per tant, a les futures generacions que es concentren en els centres públics de màxima complexitat. Per obtenir resultats, la mostra emprada ha estat de 50 persones nascudes entre 1970 i 1980, un total de 427 alumnes de 6è de Primària i 4t de l’ESO i 15 membres dels equips directius dels centres de màxima complexitat.
    Materia: Educació
    Idioma: cat
    Áreas temáticas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Departamento: Pedagogia
    Estudiante: Figuerola Espinar, Carlota
    Curso académico: 2022-2023
    Título en diferentes idiomas: Volvamos a hacer funcionar el ascensor social de la educación; cubramos las necesidades de los centros de màxima complejidad. Let's get the social lift of education working again; let's meet the needs of the most complex schools.
    Fecha de la defensa del treball: 2023-06-12
    Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Palabras clave: Ascensor social, educación, propuesta de mejora. Social lift, education, proposal for improvement. Ascensor social, educació, proposta de millora.
    Confidencialidad: No
    Título en la lengua original: Tornem a fer funcionar l'ascensor social de l'educació; cobrim les necessitats dels centres de màxima complexitat
    Director del proyecto: Segarra Ibáñez, Francisca
    Enseñanza(s): Educació Primària
    Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
  • Palabras clave:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documentos:

  • Cerca a google

    Search to google scholar