Fecha de alta en el repositorio: 2024-02-07
Resumen: En aquesta investigació, es fa una anàlisi comparativa entre dos mètodes d’ensenyament i aprenentatge de les matemàtiques com són el Mètode Tradicional i un Mètode Vivencial com el Projecte Innovamat. Aquests dos mètodes s’estan duent a terme a les aules d’Educació Infantil, hi ha escoles on estan innovant amb aquests nous mètodes tot i que moltes encara continuen amb un aprenentatge tradicional. Els objectius plantejats són comparar el Mètode Tradicional i el projecte Innovamat de les matemàtiques per l’adquisició d’una millor competència matemàtica a Educació Infantil; valorar amb quin mètode s’aconsegueix millor competència matemàtica. Primerament, es detalla el marc teòric, on a través de la recerca bibliogràfica s’exposen les característiques de cada mètode, de la mateixa manera que es puntualitza com adquireixen els infants la competència matemàtica. Tot seguit, és dur a terme la implementació del “Test de Evaluación Matemática Temprana” (TEMT), en dos centres educatius, amb una mostra d’infants de 5 anys. Per acabar, s’analitzen els resultats per poder explicar amb quin dels dos mètodes s’aconsegueix una millor competència matemàtica. In this research, a comparative analysis is made between two methods of teaching and learning mathematics, namely the Traditional Method and an Experiential Method such as the Innovamat Project. These two methods are being carried out in Early Childhood Education classrooms, there are schools where they are innovating with these new methods, although many still continue with traditional learning. The objectives set are to compare the Traditional Method and the Innovamat Project in mathematics for the acquisition of better mathematical competence in Early Childhood Education; to evaluate which method achieves better mathematical competence. Firstl, the theoretical framework is detailed, where the characteristics of each method are exposed through bibliographic research, as well as how children acquire mathematical competence. Next, “The Ultrecht Early Mathematical Competence Test” (TEMT-U) is carried out in two educational centers with a sample of 5 years old children. Finally, the results are analyzed to explain which of the two methods achieves better mathematical competence.
Materia: Educació
Idioma: cat
Áreas temáticas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Departamento: Pedagogia
Estudiante: López Revilla, Clàudia
Curso académico: 2022-2023
Título en diferentes idiomas: Comparative analysis between the traditional method and the INNOVAMAT Project for the teaching of mathematics in early childhood education Análisis comparativo entre el método tradicional y el Proyecto INNOVAMAT para la enseñanza de las matemáticas en educación infantil
Fecha de la defensa del treball: 2023-06-13
Derechos de acceso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Palabras clave: Método tradicional, Proyecto Innovamat, competencia Traditional method, Innovamat Project, mathematical Mètode tradicional, Projecte Innovamat, competència
Confidencialidad: No
Título en la lengua original: Anàlisi comparativa entre el mètode tradicional i el Projecte INNOVAMAT per l'ensenyament de les matemàtiques a educació infantil
Director del proyecto: Villacampa Olivan, Néstor
Enseñanza(s): Educació Infantil
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)