Treballs Fi de Màster> Filologies Romàniques

Propuesta didáctica para la enseñanza de los fonemas consonánticos del español a alumnos holandeses

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1151
    Autors:
    Peris Nuez, Anaïs
  • Altres:

    Paraules clau: Neerlandés, español, fonemas consonánticos Dutch, Spanish, consonant phonemes Neerlandès, espanyol, fonemes consonàntics
    Títol en diferents idiomes: Propuesta didáctica para la enseñanza de los fonemas consonánticos del español a alumnos holandeses Didactic proposal for teaching Spanish consonant phonemes to Dutch students Proposta didàctica per l'ensenyament dels fonemes consonàntics de l'espanyol a alumnes holandesos
    Àrees temàtiques: Filología Philology Filologia
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Estudiant: Peris Nuez, Anaïs
    Departament: Filologies Romàniques
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2022-09-09
    Crèdits del TFM: 12
    Director del projecte: Madrona Cao, Alicia
    Resum: Aquest treball té per objectiu identificar les diferències principals entre els sistemes fonològics del neerlandès i de l'espanyol, per anticipar errors de pronunciació de l'espanyol en estudiants holandesos. Primerament, es fa una revisió general dels estudis previs i, a continuació, es comparen els sistemes fonètics ambdues llengües. Aquesta comparació permet l'anàlisi i la identificació dels fonemes consonàntics que poden generar dificultats a l'alumnat a l'hora de pronunciar-los. I, per últim, es presenta una proposta didàctica centrada en el treball de cinc fonemes consonàntics (/x/, /g/, /tʃ/, /θ/ i /ɲ/). Este trabajo tiene el objetivo de identificar las principales diferencias entre los sistemas fonológicos del neerlandés y del español, para la anticipación de errores de pronunciación del español en estudiantes holandeses. Primeramente, se hace una revisión general de los estudios previos y, a continuación, se comparan los sistemas fonéticos ambas lenguas. Dicha comparación permite el análisis y la identificación de los fonemas consonánticos que pueden generar dificultades en el alumnado a la hora de pronunciarlos. Y, por último, se presenta una propuesta didáctica centrada en el trabajo de cinco fonemas consonánticos (/x/, /g/, /tʃ/, /θ/ y /ɲ/).
    Matèria: Filologia
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Ensenyament de Llengües - Espanyol com a Llengua Estrangera
    Títol en la llengua original: Propuesta didáctica para la enseñanza de los fonemas consonánticos del español a alumnos holandeses
    Data d'alta al repositori: 2022-11-04
  • Paraules clau:

    Filología
    Philology
    Filologia
    Filologia
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar