Treballs Fi de Màster> Filologies Romàniques

La memoria visual y otros recursos para la enseñanza de la ortografía en 2. º de la ESO

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1187
    Autors:
    Janou El Gouy, Hakima
  • Altres:

    Paraules clau: memòria visual, ortografia, expressió escrita visual memory, ortography, writing memoria visual, ortografía, expresión escrita
    Títol en diferents idiomes: La memòria visual i altres recursos per a l'ensenyament de l'ortogrfia a 2n d'ESO Visual memory and other resources for teaching spelling in the 2nd year of ESO La memoria visual y otros recursos para la enseñanza de la ortografía en 2. º de la ESO
    Àrees temàtiques: Filologia Philology Filología
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Estudiant: Janou El Gouy, Hakima
    Aprenentatge Servei: SI
    Departament: Filologies Romàniques
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2022-06-14
    Director del projecte: Tena Subirats, Marta
    Resum: El presente trabajo parte de la necesidad de implementar nuevos recursos innovadores referentes a cuestiones ortográficas sobre la confusión que se produce con las letras b/v y g/j en español, todo ello con el fin de mejorar las prácticas y los resultados académicos del alumnado, así como también para apreciar si repercute en su motivación. De estas herramientas innovadoras se destaca, sobre todo, la memoria visual. Mediante una investigación de diseño cuasi-experimental se ha comparado el rendimiento de dos clases de 2. º de la ESO, durante seis sesiones, para así valorar la efectividad de esta propuesta de innovación. Aquest treball parteix de la necessitat d'implementar nous recursos innovadors referents a qüestions ortogràfiques sobre la confusió que es produeix amb les lletres b/v i g/j en espanyol, tot amb la finalitat de millorar les pràctiques i els resultats acadèmics de l'alumnat, així com també per apreciar si repercuteix en la motivació. D'aquestes eines innovadores se'n destaca, sobretot, la memòria visual. Mitjançant una investigació de disseny quasi-experimental s'ha comparat el rendiment de dues classes de 2n de l'ESO, durant sis sessions, per valorar així l'efectivitat d'aquesta proposta d'innovació.
    Matèria: memòria
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació  Professional i Ensenyament d'Idiomes
    Títol en la llengua original: La memoria visual y otros recursos para la enseñanza de la ortografía en 2. º de la ESO
    Data d'alta al repositori: 2022-11-18
  • Paraules clau:

    Filologia
    Philology
    Filología
    memòria
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar