Treballs Fi de Màster> Psicologia

La comprensión lectora en secundaria: propuestas mediadas por TIC

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1193
    Autors:
    Mauri Martí, Laura
  • Altres:

    Paraules clau: comprensió lectora, recursos TIC, treball cooperatiu reading comprehension, ICT resources, team work comprensión lectora, recursos TIC, trabajo cooperativo
    Títol en diferents idiomes: La comprensió lectora a secundària: propostes amb TIC La comprensión lectora en secundaria: propuestas mediadas por TIC La comprensión lectora en secundaria: propuestas mediadas por TIC
    Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Estudiant: Mauri Martí, Laura
    Aprenentatge Servei: NO
    Departament: Psicologia
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2022-06-15
    Director del projecte: Comella, Beatriz Pilar
    Resum: La comprensión lectora es una de las competencias básicas con perores resultados entre los estudiantes adolescentes, ya que así lo demuestran las pruebas PISA cada año. Este trabajo pretende utilizar nuevos recursos metodológicos, orientados a las nuevas tecnologías, para trabajar la competencia lectora en el aula de lengua y literatura castellana con el fin de mejorar los resultados académicos de los jóvenes, en este caso, en niveles de 2º de ESO. A partir de una temática que pretende acercarse a la realidad social de los adolescentes de 14 años como las redes sociales, las páginas web y las relaciones entre iguales. Para ello el presente trabajo muestra una base teórica que refleja la importancia de la comprensión lectora no solo en la materia de lengua y literatura sino también en la vida real, junto con contenidos específicos que se desarrollan a lo largo de la unidad didáctica, así como las herramientas didácticas que se emplean en ella. El tipo de actividades utilizadas en esta propuesta de innovación busca, asimismo, potenciar la interacción entre los alumnos con el fin de trabajar la cooperatividad. La comprensió lectora és una de les competències bàsiques amb pitjors resultats entre els estudiants adolescents, ja que així ho demostren les proves PISA cada any. Aquest treball pretén utilitzar nous recursos metodològics, orientats a les noves tecnologies, per treballar la competència lectora a l'aula de llengua i literatura castellana per tal de millorar els resultats acadèmics dels joves, en aquest cas, en nivells de 2n d'ESO. A partir d'una temàtica que pretén acostar-se a la realitat social dels adolescents de 14 anys com ara les xarxes socials, les pàgines web i les relacions entre iguals. Per això aquest treball mostra una base teòrica que reflecteix la importància de la comprensió lectora no només en la matèria de llengua i literatura sinó també en la vida real, juntament amb continguts específics que es desenvolupen al llarg de la unitat didàctica, així com les eines didàctiques que s'hi empren. El tipus d'activitats utilitzades en aquesta proposta d'innovació també cerca potenciar la interacció entre els alumnes per tal de treballar la cooperativitat.
    Matèria: comprensió
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació  Professional i Ensenyament d'Idiomes
    Títol en la llengua original: La comprensión lectora en secundaria: propuestas mediadas por TIC
    Data d'alta al repositori: 2022-11-19
  • Paraules clau:

    Ciències de l'educació
    Education sciences
    Ciencias de la educación
    comprensió
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar