Paraules clau: disseny universal d'aprenentatge, comunicació oral, motivació universal design for learning, oral communication, motivation diseño universal de aprendizaje, comunicación oral, motivación
Títol en diferents idiomes: L'Oralitat mitjançant el Disseny Universal d'Aprenentatge Orality through Universal Design for Learning La Oralidad mediante el Diseño Universal de Aprendizaje
Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
Confidencialitat: No
Curs acadèmic: 2021-2022
Estudiant: García Carro, Miriam
Aprenentatge Servei: NO
Departament: Filologies Romàniques
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Data de la defensa del treball: 2022-06-17
Director del projecte: Campillo Muñoz, Susana María
Resum: El propósito de esta investigación ha sido el de comprobar si trabajar la dimensión de la comunicación oral con la aplicación del Diseño Universal de Aprendizaje (DUA) y el uso de las TIC, mejora los resultados de aprendizaje del grupo/clase y, especialmente, del alumnado recién llegado. El diseño de investigación implementado ha sido cualitativo basado en el estudio de caso. Los participantes de estudio han sido los 23 alumnos de la clase de 1º ESO A del Institut Torreforta del distrito de Torreforta en Tarragona. Los datos obtenidos se han recogido a través de rúbricas de evaluación en las que se han evaluado los elementos prosódicos (vocabulario, pronunciación, entonación, ritmo y timbre) y la implicación y el compromiso en las tareas, además de un cuestionario de la escala Likert en la que los alumnos han respondido una serie de preguntas referentes a su motivación. A partir de los resultados obtenidos se ha observado que la aplicación del DUA en el caso de la competencia oral puede mejorar notablemente los resultados académicos de los alumnos, especialmente, los de los estudiantes recién llegados. Además, su motivación y su implicación ha aumentado respecto a los primeros meses de curso. El propòsit d'aquesta recerca ha estat el de comprovar si treballar la dimensió de la comunicació oral amb l'aplicació del Disseny Universal d'Aprenentatge (DUA) i l'ús de les TIC, millora els resultats d'aprenentatge del grup/classe i, especialment, de l'alumnat nouvingut. El disseny de recerca implementat ha estat qualitatiu basat en l'estudi de cas. Els participants d'estudi han estat els 23 alumnes de la classe de 1r ESO A del Institut Torreforta del districte de Torreforta a Tarragona. Les dades obtingudes s'han recollit a través de rúbriques d'avaluació en les quals s'han avaluat els elements prosòdics (vocabulari, pronunciació, entonació, ritme i timbre) i la implicació i el compromís en les tasques, a més d'un qüestionari de l'escala Likert en la qual els alumnes han respost una sèrie de preguntes referents a la seva motivació. A partir dels resultats obtinguts s'ha observat que l'aplicació del DUA en el cas de la competència oral pot millorar notablement els resultats acadèmics dels alumnes, especialment, els dels estudiants nouvinguts. A més, la seva motivació i la seva implicació ha augmentat respecte als primers mesos de curs.
Matèria: aprenentatge
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: spa
Ensenyament(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
Títol en la llengua original: La Oralidad mediante el Diseño Universal de Aprendizaje
Data d'alta al repositori: 2022-11-19