Treballs Fi de Màster> Pedagogia

Impacto emocional de la docencia y la dirección escolar: análisis de una escuela de máxima complejidad en reus, tarragona.

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1302
  • Autors:

    Sánchez González, Jessica
  • Altres:

    Paraules clau: lideratge educatiu, lideratge direcció escolar, impacte emocional docència, impacte emocional direcció escolar, legislació educativa. educational leadership, school leadership, emotional impact teaching, emotional impact school leadership, educational legislation. liderazgo educativo, liderazgo dirección escolar, impacto emocional docencia, impacto emocional dirección escolar, legislación educativa.
    Títol en diferents idiomes: Impacte emocional de la docència i la direcció escolar: anàlisi d'un centre educatiu de màxima complexitat a reus, tarragona. Emotional impact of teaching and the school management: analysis of a school of maximum complexity in reus, tarragona. Impacto emocional de la docencia y la dirección escolar: análisis de una escuela de máxima complejidad en reus, tarragona.
    Àrees temàtiques: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2021-2022
    Estudiant: Sánchez González, Jessica
    Departament: Pedagogia
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2022-06-20
    Crèdits del TFM: 9
    Director del projecte: Camarero Figuerola, Marta
    Resum: En la presente investigación se lleva a cabo un estudio descriptivo-comparativo en una escuela de primaria de titularidad pública en Reus (Tarragona), a través del que conocer las condiciones en las que se desarrollan la docencia y la dirección escolar. Para ello, se cuenta con el testimonio de 12 miembros de la comunidad educativa que han participado del estudio de caso a partir de entrevistas semiestructuradas, así como la totalidad de profesionales (N=43) que trabajan en la actualidad en el centro educativo a quienes se les ha preguntado sobre su economía emocional a través de un cuestionario online. Los resultados demuestran que el impacto emocional es mayor bajo el cargo directivo y hacen visible la necesidad de disminuir el nivel de burocracia exigido por la administración. En la present recerca es duu a terme un estudi descriptiu-comparatiu en una escola de primària de titularitat pública a Reus (Tarragona), a través del qual conèixer les condicions en les quals es desenvolupen la docència i la direcció escolar. Per a això, es compta amb el testimoniatge de 12 membres de la comunitat educativa que han participat de l'estudi de cas a partir d'entrevistes semiestructurades, així com la totalitat de professionals (N=43) que treballen en l'actualitat en el centre educatiu als qui se'ls ha preguntat sobre la seva economia emocional a través d'un qüestionari en línia. Els resultats demostren que l'impacte emocional és major sota el càrrec directiu i fan visible la necessitat de disminuir el nivell de burocràcia exigit per la administració.
    Matèria: Ciències de l'educació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Innovació en la Intervenció Social i Educativa
    Títol en la llengua original: Impacto emocional de la docencia y la dirección escolar: análisis de una escuela de máxima complejidad en reus, tarragona.
    Data d'alta al repositori: 2023-03-13
  • Paraules clau:

    Ciències de l'educació
    Education sciences
    Ciencias de la educación
    Ciències de l'educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar