Paraules clau: Aprenentatge cooperatiu, participació, motivació. Cooperative learning, motivation, participation. Aprendizaje Cooperativo, motivación, participación.
Títol en diferents idiomes: We become restaurateurs. Educational innovation: cooperative learning. Nos convertimos en restauradoras y restauradores. Innovación educativa: Aprendizaje Cooperatiu.
Àrees temàtiques: Història History Historia
Confidencialitat: No
Curs acadèmic: 2022-2023
Estudiant: Sellés Uriel, Marta Eugenia
Aprenentatge Servei: No
Departament: Geografia
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Data de la defensa del treball: 2023-09-12
Director del projecte: Terrón Vasco, Carlos
Resum: In the present work, an educational innovation focused on Cooperative Learning was carried out. During the creation process of this TFM, a different educational methodology than usual was implemented in two of the 2 ESO classrooms of the Moisès Broggi Public Institute. The aim was to improve students' learning and academic results; in addition, the aim was to qualitatively calculate whether cooperative work in heterogeneous groups would have a positive influence on student motivation and whether it could reduce the difference in participation within classrooms. The results were quite varied and the limitations and future lines of action were contrasted with previous literature on the subject. En el present treball es va dur a terme una innovació educativa centrada en l'Aprenentatge Cooperatiu. Durant el procés de creació d'aquest TFM es va implantar una metodologia educativa diferent de l'habitual a dues de les aules de 2 ESO de l'Institut Públic Moisès Broggi. L'objectiu va ser millorar els aprenentatges i els resultats acadèmics dels estudiants; a més, es pretenia calcular de manera qualitativa si el treball cooperatiu en grups heterogenis influiria de manera positiva en la motivació de l'alumnat i si podria disminuir la diferència de participació dins de les aules. Els resultats van ser força variats i les limitacions i futures línies d'actuacions van ser contrastades amb la literatura anterior sobre el tema.
Matèria: Educació
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: cat
Ensenyament(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
Títol en la llengua original: Ens convertim en restauradors i restauradores. Innovació educatica: aprenentatge cooperatiu.
Data d'alta al repositori: 2024-02-29