Treballs Fi de Màster> Pedagogia

Áreas de conocimiento y contenidos de aprendizaje abordados a través de la robótica educativa en Educación Infantil: Revisión sistemática de la literatura.

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1584
    Autors:
    Zorrilla Puerto, Jennifer
  • Altres:

    Paraules clau: Robòtica educativa, educació infantil, alfabetització digital. Educational robotics, early childhood education, digital literacy. Robótica educativa, educación infantil, alfabetización digital.
    Títol en diferents idiomes: Àrees de coneixement i continguts daprenentatge abordats a través de la robòtica educativa en Educació Infantil: Revisió sistemàtica de la literatura. Areas of knowledge and learning content addressed through educational robotics in Early Childhood Education: Systematic review of the literature.
    Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2022-2023
    Estudiant: Zorrilla Puerto, Jennifer
    Aprenentatge Servei: No
    Departament: Pedagogia
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2023-09-21
    Director del projecte: Lores Gómez, Beatriz
    Resum: Aquest document és una revisió sistemàtica enfocada a les àrees de coneixement i continguts d'aprenentatge desenvolupats a través de la robòtica educativa, així com les eines robòtiques utilitzades, els desafiaments i l'impacte a l'etapa d'educació infantil. Per dur a terme aquesta revisió, s'ha realitzat una anàlisi bibliomètrica per determinar les paraules a utilitzar als operadors booleans i la revisió de la literatura s'ha dut a terme mitjançant el protocol PRISMA-P per a revisions sistemàtiques. En conclusió, la robòtica educativa té una influència que beneficia els processos d'ensenyament-aprenentatge permetent impartir-hi continguts de programació i enginyeria i de manera simultània continguts del currículum This document is a systematic review focused on the areas of knowledge and learning content developed through educational robotics, as well as the robotic tools used, the challenges and the impact on the early childhood education stage. To carry out this review, a bibliometric analysis has been carried out to determine the words to be used in the Boolean operators and the literature review has been carried out using the PRISMA-P protocol for systematic reviews. In conclusion, educational robotics It has an influence that benefits the teaching-learning processes, allowing programming and engineering content to be taught through it and simultaneously curriculum content. Este documento es una revisión sistemática enfocada en las áreas de conocimiento y contenidos de aprendizaje desarrollados a través de la robótica educativa, así como las herramientas robóticas utilizadas, los desafíos y el impacto en la etapa de educación infantil. Para llevar a cabo esta revisión, se ha realizado un análisis bibliométrico para determinar las palabras a utilizar en los operadores booleanos y la revisión de la literatura se ha llevado a cabo mediante el protocolo PRISMA-P para revisiones sistemáticas.En conclusión, la robótica educativa tiene una influencia que beneficia los procesos de enseñanza-aprendizaje permitiendo impartir mediante ella contenidos de programación e ingeniería y de manera simultánea contenidos del currículo
    Matèria: Educació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Tecnologia Educativa - e-Learning i Gestió del Coneixement
    Títol en la llengua original: Áreas de conocimiento y contenidos de aprendizaje abordados a través de la robótica educativa en Educación Infantil: Revisión sistemática de la literatura.
    Data d'alta al repositori: 2024-03-05
  • Paraules clau:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar