Treballs Fi de Màster> Pedagogia

Impacto de la gamificación en estudiantes de quinto de primaria 

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1695
    Autors:
    Bernal Valencia, Paula
  • Altres:

    Paraules clau: aprendizaje activo, juego educativo, motivación aprenentatge actiu, joc educatiu, motivació
    Títol en diferents idiomes: Impacto de la gamificación en estudiantes de quinto de primaria  Impact of gamification on fifth year students primary Impacte de la gamificació en estudiants de cinquè de primària
    Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2022-2023
    Estudiant: Bernal Valencia, Paula
    Departament: Pedagogia
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2023-06-20
    Crèdits del TFM: 12
    Director del projecte: Balanyá Rebollo, Judith
    Resum: El presente trabajo fin de Máster presenta una investigación sobre el impacto que puede tener la implantación de una propuesta gamificada en 5º de Primaria en la asignatura de Lengua y Literatura de un Colegio de Sevilla. El foco de estudio estará centrado en 19 estudiantes de 5º los cuáles muestran falta de motivación y participación, concretamente en Lengua y Literatura. Esta investigación tiene por objetivo evaluar el impacto de una intervención educativa basada en Gamificación en el área de lengua y Literatura en el aula de 5º de Primaria. Se utiliza un método mixto que combina análisis cuantitativos y cualitativos. Para la investigación, se diseñó una propuesta didáctica bajo la metodología de la gamificación que consta de 8 sesiones, las cuales abordan contenidos de Lengua y Literatura. Los resultados de este trabajo muestran que la puesta en práctica de la propuesta gamificada ha tenido efectos positivos en los alumnos, tales como el aumento en motivación, participación y el interés de los estudiantes. El present treball fi de màster presenta una recerca sobre l'impacte que pot tenir la implantació d'una proposta ludificada en 5è de Primària en l'assignatura de Llengua i Literatura d'un Col·legi de Sevilla. El focus d'estudi estarà centrat en 19 estudiants de 5è els quals mostren falta de motivació i participació, concretament en Llengua i Literatura. Aquesta recerca té per objectiu avaluar l'impacte d'una intervenció educativa basada en Ludificació en l'àrea de llengua i Literatura a l'aula de 5è de Primària. S'utilitza un mètode mixt que combina anàlisis quantitatives i qualitatives. Per a la recerca, es va dissenyar una proposta didàctica sota la metodologia de la ludificació que consta de 8 sessions, les quals aborden continguts de Llengua i Literatura. Els resultats d'aquest treball mostren que la posada en pràctica de la proposta ludificada ha tingut efectes positius en els alumnes, com ara l'augment en motivació, participació i l'interès dels estudiants.
    Matèria: Educació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Innovació en la Intervenció Social i Educativa
    Títol en la llengua original: Impacto de la gamificación en estudiantes de quinto de primaria 
    Data d'alta al repositori: 2024-06-13
  • Paraules clau:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar