Paraules clau: aprendizaje activo, juego educativo, motivación aprenentatge actiu, joc educatiu, motivació
Títol en diferents idiomes: Impacto de la gamificación en estudiantes de quinto de primaria Impact of gamification on fifth year students primary Impacte de la gamificació en estudiants de cinquè de primària
Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Confidencialitat: No
Curs acadèmic: 2022-2023
Estudiant: Bernal Valencia, Paula
Departament: Pedagogia
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Data de la defensa del treball: 2023-06-20
Crèdits del TFM: 12
Director del projecte: Balanyá Rebollo, Judith
Resum: El presente trabajo fin de Máster presenta una investigación sobre el impacto que puede tener la implantación de una propuesta gamificada en 5º de Primaria en la asignatura de Lengua y Literatura de un Colegio de Sevilla. El foco de estudio estará centrado en 19 estudiantes de 5º los cuáles muestran falta de motivación y participación, concretamente en Lengua y Literatura. Esta investigación tiene por objetivo evaluar el impacto de una intervención educativa basada en Gamificación en el área de lengua y Literatura en el aula de 5º de Primaria. Se utiliza un método mixto que combina análisis cuantitativos y cualitativos. Para la investigación, se diseñó una propuesta didáctica bajo la metodología de la gamificación que consta de 8 sesiones, las cuales abordan contenidos de Lengua y Literatura. Los resultados de este trabajo muestran que la puesta en práctica de la propuesta gamificada ha tenido efectos positivos en los alumnos, tales como el aumento en motivación, participación y el interés de los estudiantes. El present treball fi de màster presenta una recerca sobre l'impacte que pot tenir la implantació d'una proposta ludificada en 5è de Primària en l'assignatura de Llengua i Literatura d'un Col·legi de Sevilla. El focus d'estudi estarà centrat en 19 estudiants de 5è els quals mostren falta de motivació i participació, concretament en Llengua i Literatura. Aquesta recerca té per objectiu avaluar l'impacte d'una intervenció educativa basada en Ludificació en l'àrea de llengua i Literatura a l'aula de 5è de Primària. S'utilitza un mètode mixt que combina anàlisis quantitatives i qualitatives. Per a la recerca, es va dissenyar una proposta didàctica sota la metodologia de la ludificació que consta de 8 sessions, les quals aborden continguts de Llengua i Literatura. Els resultats d'aquest treball mostren que la posada en pràctica de la proposta ludificada ha tingut efectes positius en els alumnes, com ara l'augment en motivació, participació i l'interès dels estudiants.
Matèria: Educació
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: spa
Ensenyament(s): Innovació en la Intervenció Social i Educativa
Títol en la llengua original: Impacto de la gamificación en estudiantes de quinto de primaria
Data d'alta al repositori: 2024-06-13