Treballs Fi de Màster> Estudis Anglesos i Alemanys

Examining L2 vowel contrast desensitization in the EFL Classroom: A study on native Spanish/Catalan speaker perception and production of English tense-lax vowel pairs

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1706
    Autors:
    Salcedo Silva, Adrián
  • Altres:

    Paraules clau: hipòtesi de desensibilització, ponderació de la durada, adquisició fonològica hipótesis de desensibilización, ponderación de la duración, adquisición fonológica hipótesis de desensibilización, ponderación de la duración, adquisición fonológica
    Títol en diferents idiomes: Investigació de la percepció del contrast vocàlic de la segona llengua a l’aula — Un estudi sobre l’adquisició de les vocals laxes i tenses de l’anglès en parlants catalans/espanyols  Examining L2 vowel contrast desensitization in the EFL Classroom: A study on native Spanish/Catalan speaker perception and production of English tense-lax vowel pairs Investigación de la percepción del contraste vocálico de la segunda lengua en el aula — Un estudio sobre la adquisición de las vocales laxas y tensas del inglés 
    Àrees temàtiques: Filologia Philology Filología
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2023-2024
    Estudiant: Salcedo Silva, Adrián
    Departament: Estudis Anglesos i Alemanys
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2024-06-17
    Crèdits del TFM: 11
    Director del projecte: Romero, Joaquín
    Resum: La tesi pretén provar l'eficàcia de tres instruccions de pronunciació: basades en la longitud, basades en la qualitat i un enfocament implícit. La hipòtesi de Bohn prediu que els aprenents de L2 recorreran a la longitud vocàlica com la característica contrastiva principal per a aquells membres de parells vocàlics com /i/-/ɪ/ que els aprenents no tenen en el seu inventari fonològic de vocals o per als quals només tenen una categoria vocàlica. L'experiment inclourà una prova d'identificació d'elecció forçada amb estímuls que han estat manipulats en durada i espectres. També recollirà dades de producció dels participants. The thesis aims to test the effectiveness of three pronunciation instructions: length-based, quality-based, and an implicit approach. Bohn’s hypothesis predicts that L2 learners will resort to vowel length as the main contrastive feature for those members of vowel pairs like /i/-/ɪ/ that learners lack in their phonological vowel inventory or for which they only have one vowel category. The experiment will include a forced-choice identification test with stimuli that has been manipulated in duration and spectra. It will also gather production data from participants.
    Matèria: Pronunciació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: en
    Ensenyament(s): Ensenyament i Adquisició de l'Anglès com a Llengua Estrangera - Segona Llengua
    Títol en la llengua original: Examining L2 vowel contrast desensitization in the EFL Classroom: A study on native Spanish/Catalan speaker perception and production of English tense-lax vowel pairs
    Data d'alta al repositori: 2024-07-04
  • Paraules clau:

    Filologia
    Philology
    Filología
    Pronunciació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar