Treballs Fi de Màster> Antropologia, Filosofia i Treball Social

Prácticas restaurativas y convivencia escolar. hacia un modelo dialógico de prevención y resolución de conflictos.

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:1787
    Autors:
    García Ortuño, Olga
  • Altres:

    Paraules clau: Pràctiques restauratives, convivència, comunitat educativa Restorative practices, coexistence, educational community Prácticas restaurativas, convivencia, comunidad educativa
    Títol en diferents idiomes: Pràctiques restauratives i convivència escolar. cap a un model dialògic de prevenció i resolució de conflictes. "Restorative practices and school coexistence. towards a dialogical model of conflict prevention and resolution."
    Àrees temàtiques: Treball social Social Work Trabajo social
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2023-2024
    Estudiant: García Ortuño, Olga
    Aprenentatge Servei: No
    Departament: Antropologia, Filosofia i Treball Social
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2024-06-18
    Crèdits del TFM: 9
    Director del projecte: Redondo Sama, Gisela
    Resum: En la recerca que presentem s'analitza el clima escolar i la relació del mateix amb el desenvolupament de Pràctiques Restauratives i Mediació Escolar en un centre educatiu d'Educació Secundària Obligatòria de la Regió de Múrcia. Es tracta d'un Estudi Opinativo per part del professorat, en el qual s'apliquen tècniques quantitatives i qualitatives de recerca, en concret el qüestionari Google Forms i l'entrevista Semiestructurada. Mitjançant la recerca s'estudia l'estat, la possible continuïtat i la percepció de les Pràctiques Restauratives explorant la implantació del Model Dialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes. Oferint a la comunitat els resultats que obtenim enfocant a la millora i l'impacte social. En la investigación que presentamos se analiza el clima escolar y la relación del mismo con el desarrollo de Prácticas Restaurativas y Mediación Escolar en un centro educativo de Educación Secundaria Obligatoria de la Región de Murcia. Se trata de un Estudio Opinativo por parte del profesorado, en el que se aplican técnicas cuantitativas y cualitativas de investigación, en concreto el cuestionario Google Forms y la entrevista Semiestructurada. Mediante la investigación se estudia el estado, la posible continuidad y la percepción de las Prácticas Restaurativas explorando la implantación del Modelo Dialógico de Prevención y Resolución de Conflictos. Ofreciendo a la comunidad los resultados que obtenemos enfocando a la mejora y el impacto social.
    Matèria: Convivència escolar
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: spa
    Ensenyament(s): Innovació en la Intervenció Social i Educativa
    Títol en la llengua original: Prácticas restaurativas y convivencia escolar. hacia un modelo dialógico de prevención y resolución de conflictos.
    Data d'alta al repositori: 2024-10-01
  • Paraules clau:

    Treball social
    Social Work
    Trabajo social
    Convivència escolar
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar