Paraules clau: Pràctiques restauratives, convivència, comunitat educativa Restorative practices, coexistence, educational community Prácticas restaurativas, convivencia, comunidad educativa
Títol en diferents idiomes: Pràctiques restauratives i convivència escolar. cap a un model dialògic de prevenció i resolució de conflictes. "Restorative practices and school coexistence. towards a dialogical model of conflict prevention and resolution."
Àrees temàtiques: Treball social Social Work Trabajo social
Confidencialitat: No
Curs acadèmic: 2023-2024
Estudiant: García Ortuño, Olga
Aprenentatge Servei: No
Departament: Antropologia, Filosofia i Treball Social
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Data de la defensa del treball: 2024-06-18
Crèdits del TFM: 9
Director del projecte: Redondo Sama, Gisela
Resum: En la recerca que presentem s'analitza el clima escolar i la relació del mateix amb el desenvolupament de Pràctiques Restauratives i Mediació Escolar en un centre educatiu d'Educació Secundària Obligatòria de la Regió de Múrcia. Es tracta d'un Estudi Opinativo per part del professorat, en el qual s'apliquen tècniques quantitatives i qualitatives de recerca, en concret el qüestionari Google Forms i l'entrevista Semiestructurada. Mitjançant la recerca s'estudia l'estat, la possible continuïtat i la percepció de les Pràctiques Restauratives explorant la implantació del Model Dialògic de Prevenció i Resolució de Conflictes. Oferint a la comunitat els resultats que obtenim enfocant a la millora i l'impacte social. En la investigación que presentamos se analiza el clima escolar y la relación del mismo con el desarrollo de Prácticas Restaurativas y Mediación Escolar en un centro educativo de Educación Secundaria Obligatoria de la Región de Murcia. Se trata de un Estudio Opinativo por parte del profesorado, en el que se aplican técnicas cuantitativas y cualitativas de investigación, en concreto el cuestionario Google Forms y la entrevista Semiestructurada. Mediante la investigación se estudia el estado, la posible continuidad y la percepción de las Prácticas Restaurativas explorando la implantación del Modelo Dialógico de Prevención y Resolución de Conflictos. Ofreciendo a la comunidad los resultados que obtenemos enfocando a la mejora y el impacto social.
Matèria: Convivència escolar
Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: spa
Ensenyament(s): Innovació en la Intervenció Social i Educativa
Títol en la llengua original: Prácticas restaurativas y convivencia escolar. hacia un modelo dialógico de prevención y resolución de conflictos.
Data d'alta al repositori: 2024-10-01