Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Confidencialitat: No
Ensenyament(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
Aprenentatge Servei: No
Títol en diferents idiomes: Redacció sota censura: La creació literària com a eina pedagògica per treballar la memòria històrica i l’expressió emocional a través de la ludificació.
Resum: Aquest treball final de màster analitza el potencial pedagògic de la creació literària contextualitzada en l’àmbit de la memòria històrica, a través d’una seqüència didàctica ludificada desenvolupada en un grup de 1r de batxillerat. Mitjançant una metodologia qualitativa d’estudi de cas, s’han recollit dades a partir de qüestionaris, rúbriques, observació directa i anàlisi amb el programa Atlas.ti. Els resultats indiquen una millora en la motivació, la connexió emocional amb els textos i l’expressió escrita, així com una major interiorització dels continguts històrics. Alhora, es detecten dificultats en la revisió lingüística i la transferència de recursos apresos. Es conclou que la ludificació, quan s’aplica de manera significativa i flexible, pot esdevenir una eina eficaç per afavorir processos d’aprenentatge crítics, creatius i emocionalment implicats.
Matèria: Censura
Curs acadèmic: 2024-2025
Idioma: ca
Data de la defensa del treball: 2025-06-04
Àrees temàtiques: Filologia
Estudiant: Aguado Pareja, Núria
Departament: Filologia Catalana
Data d'alta al repositori: 2026-06-12
Paraules clau: Ludificació, creació literària, memòria històrica.
Títol en la llengua original: Redacció sota censura: La creació literària com a eina pedagògica per treballar la memòria històrica i l’expressió emocional a través de la ludificació.
Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
Director del projecte: Oliva Ramal, Albert