Treballs Fi de Màster> Filologies Romàniques

El uso de las TIC del enfoque por tareas para mejorar la competencia intercultural de los alumnos universitarios chinos: una propuesta de actividad

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:583
  • Autors:

    Li, Yin
  • Altres:

    Paraules clau: Enseñanza de español, TIC, competencia intercultural Spanish teaching, ICT, intercultural competence Ensenyament d'espanyol; TIC, competència intercultural
    Títol en diferents idiomes: No consta El uso de las TIC del enfoque por tareas para mejorar la competencia intercultural de los alumnos universitarios chinos: una propuesta de actividad ICT use of the task approach to improve intercultural competence among Chinese university students: a proposed activity L'ús de les TIC a l'enfocament per tasques per millorar la competència intercultural dels alumnes universitaris xinesos: una proposta d'activitat
    Àrees temàtiques: Filología Philology Filologia
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2015-2016
    Estudiant: Li, Yin
    Departament: Filologies Romàniques
    Data de la defensa del treball: 2016-06-28
    Crèdits del TFM: 12
    Director del projecte: Gibert Escofet, Isabel
    Resum: El trabajo presente pretende analizar el uso de las TIC de los alumnos universitarios chinos para su aprendizaje de español como lengua extranjera y proponer una propuesta de actividad del uso de las TIC del enfoque por tareas para mejorar la competencia intercultural de los alumnos chinos. Para ello, también presento análisis de la educación sobre la competencia intercultural en la enseñanza de ELE en China y los principales manuales de ELE y su metodología en China. Para conocer el uso de las TIC de los alumnos chinos, en este trabajo realizo una encuesta y una serie de entrevistas para los alumnos universitarios chinos sobre sus usos de las TIC y presento un análisis de los recursos de TIC que utilizan. Finalmente, presento una aplicación práctica. This work pretends to analyze the use of ICT for Chinese college students for learning Spanish as a foreign language and propose an activity on the use of ICT task-based approach to improve intercultural competence of Chinese students. To do this, I also present an analysis of education on intercultural competence in teaching Spanish as a foreign language in China and major manuals of Spanish as a foreign language and their methodology in China. For the use of ICT for Chinese students, in this work I conduct a survey and a series of interviews for Chinese college students about their use of ICT and presented an analysis of ICT resources they use. Finally, I present an application practical. El treball present pretén analitzar l'ús de les TIC per part dels alumnes universitaris xinesos durant el seu procés d'aprenentatge d'Espanyol com a Llengua Estrangera (ELE) i proposar una sèrie d'activitats de l'ús de les TIC, emmarcades dins de l'enfocament per tasques, per tal de millorar la seva competència intercultural. Per aquest motiu, en aquest treball, també es presenta un anàlisis de l'educació entorn aquesta competència intercultural en l'ensenyament d'ELE a la Xina, en els principals manuals d'ELE xinesos i en la metodologia seguida a la Xina. Per tal de poder conèixer com usen les TIC els alumnes xinesos, en aquest treball, s'ha realitzar una enquesta i una sèrie d'entrevistes a estudiants universitaris procedents de Xina. En aquestes enquestes i entrevistes s'han fet preguntes sobre els seus usos de les TIC i, tenint en compte els resultats obtinguts, es presentarà un anàlisis dels recursos TIC que aquets alumnes afirmen utilitzar. Finalment, el treball es tancarà amb una aplicació pràctica.
    Matèria: Tecnologia de la informació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: Castellà
    Ensenyament(s): Ensenyament de Llengües - Espanyol com a Llengua Estrangera
    Títol en la llengua original: El uso de las TIC del enfoque por tareas para mejorar la competencia intercultural de los alumnos universitarios chinos: una propuesta de actividad
    Data d'alta al repositori: 2021-03-01
  • Paraules clau:

    Filología
    Philology
    Filologia
    Tecnologia de la informació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar