Treballs Fi de Màster> Pedagogia

Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:743
  • Autors:

    Cuartero Tendero, Virginia
  • Altres:

    Paraules clau: aprendizaje basado en problemas, aprendizaje significativo, motivación problem-based learning, meaninful learning, motivation aprenentatge basat en problemes, aprenentatge significatiu, motivació
    Títol en diferents idiomes: Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología Using problem-based learning as a strategy for meaningful and integrated learning in biology Ús de l'aprenentatge basat en problemes com a estratègia per a l'aprenentatge significatiu i integrat de la biologia
    Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2020-2021
    Estudiant: Cuartero Tendero, Virginia
    Departament: Pedagogia
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2021-06-21
    Director del projecte: Gilgado Barbadilla, Fèlix
    Resum: El aprendizaje basado en problemas (ABP) incentiva el desarrollo de habilidades cognitivas y otras capacidades como la autonomía, la motivación y el trabajo en equipo. Este estudio pretende determinar el influjo del ABP sobre el aprendizaje significativo y la motivación intrínseca del alumnado de biología de 3º ESO. Se empleó un diseño cuasiexperimental, con dos grupos intactos y dos evaluaciones y se realizó un análisis estadístico cuantitativo. Los resultados no permiten confirmar que el ABP produzca mejoras en el aprendizaje significativo y la motivación intrínseca, por la disparidad entre los grupos cotejados y otras limitaciones. L'aprenentatge basat en problemes (ABP) incentiva el desenvolupament d'habilitats cognitives i altres capacitats com l'autonomia, la motivació i el treball en equip. Aquest estudi pretén determinar l'influx del ABP sobre l'aprenentatge significatiu i la motivació intrínseca de l'alumnat de biologia de 3r ESO. Es va emprar un disseny cuasiexperimental, amb dos grups intactes i dues avaluacions i es va realitzar una anàlisi estadística quantitativa. Els resultats no permeten confirmar que el ABP produeixi millores en l'aprenentatge significatiu i la motivació intrínseca, per la disparitat entre els grups acarats i altres limitacions.
    Matèria: Ciències de l'educació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: Castellà
    Ensenyament(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació  Professional i Ensenyament d'Idiomes
    Títol en la llengua original: Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología
    Data d'alta al repositori: 2021-07-26
  • Paraules clau:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Ciències de l'educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar