Treballs Fi de Màster> Pedagogia

Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología

  • Identification data

    Identifier: TFM:743
    Handle: http://hdl.handle.net/20.500.11797/TFM743
  • Authors:

    Cuartero Tendero, Virginia
  • Others:

    Keywords: aprendizaje basado en problemas, aprendizaje significativo, motivación problem-based learning, meaninful learning, motivation aprenentatge basat en problemes, aprenentatge significatiu, motivació
    Title in different languages: Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología Using problem-based learning as a strategy for meaningful and integrated learning in biology Ús de l'aprenentatge basat en problemes com a estratègia per a l'aprenentatge significatiu i integrat de la biologia
    Subject areas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Confidenciality: No
    Academic year: 2020-2021
    Student: Cuartero Tendero, Virginia
    Department: Pedagogia
    Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Work's public defense date: 2021-06-21
    Project director: Gilgado Barbadilla, Fèlix
    Abstract: El aprendizaje basado en problemas (ABP) incentiva el desarrollo de habilidades cognitivas y otras capacidades como la autonomía, la motivación y el trabajo en equipo. Este estudio pretende determinar el influjo del ABP sobre el aprendizaje significativo y la motivación intrínseca del alumnado de biología de 3º ESO. Se empleó un diseño cuasiexperimental, con dos grupos intactos y dos evaluaciones y se realizó un análisis estadístico cuantitativo. Los resultados no permiten confirmar que el ABP produzca mejoras en el aprendizaje significativo y la motivación intrínseca, por la disparidad entre los grupos cotejados y otras limitaciones. L'aprenentatge basat en problemes (ABP) incentiva el desenvolupament d'habilitats cognitives i altres capacitats com l'autonomia, la motivació i el treball en equip. Aquest estudi pretén determinar l'influx del ABP sobre l'aprenentatge significatiu i la motivació intrínseca de l'alumnat de biologia de 3r ESO. Es va emprar un disseny cuasiexperimental, amb dos grups intactes i dues avaluacions i es va realitzar una anàlisi estadística quantitativa. Els resultats no permeten confirmar que el ABP produeixi millores en l'aprenentatge significatiu i la motivació intrínseca, per la disparitat entre els grups acarats i altres limitacions.
    Subject: Ciències de l'educació
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Language: Castellà
    Education area(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació  Professional i Ensenyament d'Idiomes
    Title in original language: Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología
    Creation date in repository: 2021-07-26
  • Keywords:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Ciències de l'educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar