Keywords: aprendizaje basado en problemas, aprendizaje significativo, motivación problem-based learning, meaninful learning, motivation aprenentatge basat en problemes, aprenentatge significatiu, motivació
Title in different languages: Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología Using problem-based learning as a strategy for meaningful and integrated learning in biology Ús de l'aprenentatge basat en problemes com a estratègia per a l'aprenentatge significatiu i integrat de la biologia
Subject areas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Confidenciality: No
Academic year: 2020-2021
Student: Cuartero Tendero, Virginia
Department: Pedagogia
Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Work's public defense date: 2021-06-21
Project director: Gilgado Barbadilla, Fèlix
Abstract: El aprendizaje basado en problemas (ABP) incentiva el desarrollo de habilidades cognitivas y otras capacidades como la autonomía, la motivación y el trabajo en equipo. Este estudio pretende determinar el influjo del ABP sobre el aprendizaje significativo y la motivación intrínseca del alumnado de biología de 3º ESO. Se empleó un diseño cuasiexperimental, con dos grupos intactos y dos evaluaciones y se realizó un análisis estadístico cuantitativo. Los resultados no permiten confirmar que el ABP produzca mejoras en el aprendizaje significativo y la motivación intrínseca, por la disparidad entre los grupos cotejados y otras limitaciones. L'aprenentatge basat en problemes (ABP) incentiva el desenvolupament d'habilitats cognitives i altres capacitats com l'autonomia, la motivació i el treball en equip. Aquest estudi pretén determinar l'influx del ABP sobre l'aprenentatge significatiu i la motivació intrínseca de l'alumnat de biologia de 3r ESO. Es va emprar un disseny cuasiexperimental, amb dos grups intactes i dues avaluacions i es va realitzar una anàlisi estadística quantitativa. Els resultats no permeten confirmar que el ABP produeixi millores en l'aprenentatge significatiu i la motivació intrínseca, per la disparitat entre els grups acarats i altres limitacions.
Subject: Ciències de l'educació
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Language: Castellà
Education area(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
Title in original language: Uso del aprendizaje basado en problemas como estrategia para el aprendizaje significativo e integrado de la biología
Creation date in repository: 2021-07-26