Treballs Fi de Màster> Filologies Romàniques

Canciones como herramienta para la mejora de la pronunciación en la enseñanza de español como lengua extranjera

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:916
    Autors:
    Balaguer Orellana, Susana
  • Altres:

    Paraules clau: pronunciación, aprendientes de español, música pronunciation, Spanish learners, music pronunciació, aprenents d'espanyol, música
    Títol en diferents idiomes: Canciones como herramienta para la mejora de la pronunciación en la enseñanza de español como lengua extranjera Songs as a tool to improve pronunciation in Spanish as a foreign language instruction Cançons com a eina per a la millora de la pronunciació en l'ensenyament d'espanyol com a llengua estrangera
    Àrees temàtiques: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2020-2021
    Estudiant: Balaguer Orellana, Susana
    Departament: Filologies Romàniques
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2021-09-14
    Crèdits del TFM: 12
    Director del projecte: Jiménez López, M. Dolores
    Resum: Este trabajo se enmarca en el ámbito de la enseñanza de la pronunciación del español como lengua extranjera y propone una metodología innovativa para mejorar la pronunciación de los aprendices angloparlantes de español. Proponemos la escucha de canciones de forma autónoma, reiterada y con auriculares como metodología para que los estudiantes puedan familiarizarse con la lengua extranjera de una manera eficaz, entretenida e interesante. Se presenta un corpus de canciones para facilitar al profesor y al estudiante abordar errores específicos en la pronunciación. La metodología propuesta ha sido implementada en una prueba piloto con un grupo reducido de estudiantes Aquest treball s'emmarca en l'àmbit de l'ensenyament de la pronunciació de l'espanyol com a llengua estrangera i proposa una metodologia innovadora per a millorar la pronunciació dels aprenents angloparlants d'espanyol. Proposem l'escolta de cançons de manera autònoma, reiterada i amb auriculars com a metodologia perquè els estudiants puguin familiaritzar-se amb la llengua estrangera d'una manera eficaç, entretinguda i interessant. Es presenta un corpus de cançons per a facilitar al professor i a l'estudiant abordar errors específics en la pronunciació. La metodologia proposada ha estat implementada en una prova pilot amb un grup reduït d'estudiants.
    Matèria: Ciencias de la educació
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: Castellà
    Ensenyament(s): Ensenyament de Llengües - Espanyol com a Llengua Estrangera
    Títol en la llengua original: Canciones como herramienta para la mejora de la pronunciación en la enseñanza de español como lengua extranjera
    Data d'alta al repositori: 2021-12-14
  • Paraules clau:

    Ciencias de la educación
    Education sciences
    Ciències de l'educació
    Ciencias de la educació
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar