Treballs Fi de Màster> Filologies Romàniques

La Historia en la enseñanza de ELE: estudio de caso y propuesta de actividades.

  • Dades identificatives

    Identificador: TFM:918
    Autors:
    Pons Palau, Sonia
  • Altres:

    Paraules clau: Història, ELE, enquesta. History, ELE, survey Historia, ELE, encuesta.
    Títol en diferents idiomes: L'Història en l'ensenyament d'ELE: estudi de cas i proposta d'activitats. History in the teaching of ELE: case study and proposal of activities. La Historia en la enseñanza de ELE: estudio de caso y propuesta de actividades.
    Àrees temàtiques: Filologia Philology Filología
    Confidencialitat: No
    Curs acadèmic: 2020-2021
    Estudiant: Pons Palau, Sonia
    Departament: Filologies Romàniques
    Drets d'accés: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Data de la defensa del treball: 2021-09-08
    Crèdits del TFM: 12
    Director del projecte: Iglesia Martín, Sandra
    Resum: El presente trabajo reivindica la importancia de combinar los contenidos históricos con los lingüísticos en el aula de ELE, dado que se presupone que la lengua y la cultura resultan ser dos cuestiones completamente indisociables. De este modo, se parte de la premisa de que la Historia puede ser una herramienta válida y útil para trabajar la competencia intercultural en el aula de ELE. En este sentido, se ha difundido una encuesta entre diversos alumnos que estudian el español como lengua extranjera para conocer qué opinan sobre la Historia en términos generales y, particularmente, sobre el periodo dictatorial conocido por la literatura histórica como Franquismo. Igualmente, partiendo de las necesidades e intereses específicos de los alumnos encuestados, se ha diseñado una secuencia de actividades que trata de combinar ambas disciplinas: la histórica y la lingüística, la cual lleva por título: «El Franquismo desde una triple perspectiva: el ideal de mujer, la educación y la represión». El present treball reivindica la importància de combinar els continguts històrics amb els lingüístics a l'aula d'ELA, atès que es pressuposa que la llengua i la cultura resulten ser dues qüestions completament indissociables. D'aquesta manera, es parteix de la premissa que la Història pot ser una eina vàlida i útil per a treballar la competència intercultural a l'aula d'ELA. En aquest sentit, s'ha difós una enquesta entre diversos alumnes que estudien l'espanyol com a llengua estrangera per a conèixer què opinen sobre la Història en termes generals i, particularment, sobre el període dictatorial conegut per la literatura històrica com a Franquisme. Igualment, partint de les necessitats i interessos específics dels alumnes enquestats, s'ha dissenyat una seqüència d'activitats que tracta de combinar totes dues disciplines: la històrica i la lingüística, la qual porta per títol: «El Franquisme des d'una triple perspectiva: l'ideal de dona, l'educació i la repressió.
    Matèria: Filologia
    Entitat: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Idioma: Castellà
    Ensenyament(s): Ensenyament de Llengües - Espanyol com a Llengua Estrangera
    Títol en la llengua original: La Historia en la enseñanza de ELE: estudio de caso y propuesta de actividades.
    Data d'alta al repositori: 2021-12-14
  • Paraules clau:

    Filologia
    Philology
    Filología
    Filologia
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar