Treballs Fi de Màster> Filologia Catalana

Canviem l'avaluació per millorar l'aprenentatge: una proposta d'innovació aplicada a tipologies textuals

  • Identification data

    Identifier: TFM:1204
    Authors:
    Catassús i Aranda, Marta
  • Others:

    Keywords: sistema d’avaluació, expressió escrita, tipologies textuals assessment system, written expression, textual typologies sistema de evaluación, expresión escrita, tipologies textuales
    Title in different languages: Canviem l'avaluació per millorar l'aprenentatge: una proposta d'innovació aplicada a tipologies textuals Changing assessment system to improve learning: an innovation proposal applied to textual typologies Cambiemos la evaluación para mejorar el aprendizaje: una propuesta de inovación aplicada a tipologias textuales
    Subject areas: Ciències de l'educació Education sciences Ciencias de la educación
    Confidenciality: No
    Academic year: 2021-2022
    Student: Catassús i Aranda, Marta
    Department: Filologia Catalana
    Access Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
    Work's public defense date: 2022-06-13
    Project director: De la Cruz Moran, Yaiza
    Abstract: En aquest treball s’ha pretès investigar si implementar un nou sistema d’avaluació innovador ajuda els alumnes de 3r d’ESO de l’institut escola on hem dut a terme la recerca a millorar la seva competència en expressió escrita. Amb aquesta finalitat, hem dissenyat una unitat didàctica sobre tipologies textuals i hem contrastat la manera actual tradicional d’avaluar i el sistema d’avaluació innovador aplicant-los a dos gèneres discursius diferents. En concret, hem avaluat amb el sistema actual la competència escriptora dels alumnes a l’hora d’escriure un text argumentatiu i amb el sistema innovador la seva competència escriptora quan han escrit un text expositiu. Els resultats d’aquest estudi mostren els beneficis que han tingut els alumnes que han treballat l’expressió escrita de tipologies textuals acompanyada del nou sistema d’avaluació. L’avaluació ha estat formadora i formativa i amb una finalitat qualificadora, i ha comptat amb instruments i pràctiques pedagògiques que han assegurat un aprenentatge significatiu. Els alumnes s’han implicat més en el seu aprenentatge, han considerat que els moments a l’aula dedicats a treballar l’expressió escrita i la seva millora han estat més dinàmics i atractius, i han millorat el nivell d’aprenentatge en la competència escriptora.
    Subject: aprenentatge
    Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
    Language: cat
    Education area(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació  Professional i Ensenyament d'Idiomes
    Title in original language: Canviem l'avaluació per millorar l'aprenentatge: una proposta d'innovació aplicada a tipologies textuals
    Creation date in repository: 2022-11-19
  • Keywords:

    Ciències de l'educació
    Education sciences
    Ciencias de la educación
    aprenentatge
  • Documents:

  • Cerca a google

    Search to google scholar