Keywords: Carregador, Bateries, Bidireccional Charger, Batteries, Bidirectional Cargador, Baterías, Bidireccional
Title in different languages: Implementació i Control d'un Carregador Bidireccional de Bateries d'un Vehicle Elèctric Implementation and Control of a Bidirectional Battery Charger for Electric Vehicles Implementación y Control de un Cargador Bidireccional de Baterías de un Vehículo Eléctrico
Subject areas: Enginyeria electrònica Electronic engineering Ingeniería electrónica
Confidenciality: No
Academic year: 2015-2016
Student: Salmerón Mir, Juan Miguel
Department: Enginyeria Electrònica, Elèctrica i Automàtica
Work's public defense date: 2016-06-13
TFM credits: 12
Project director: Vidal Idiarte, Enric
Abstract: Aunque a menudo se asocia el vehículo eléctrico con sostenibilidad, realmente no presenta una solución real si la generación de la energía eléctrica que utiliza no tiene un bajo impacto ambiental. Para eliminar realmente la dependencia de los combustibles fósiles, es necesario un nuevo paradigma energético basado en energías renovables. Debido a la propia naturaleza de les fuentes de energía renovables, nuevos retos tecnológicos surgen para almacenar la energía cuando la oferta energética supera la demanda para reaprovecharla posteriormente. Una solución interesante es la que propone utilizar las baterías de los vehículos eléctricos para almacenar el exceso energético. En este proyecto se presenta la implementación i el control de un cargador de baterías de hasta 3 kW par vehículos eléctricos con el objetivo de hacerlo trabajar bidireccionalmente para cargar la batería o extraer energía de ella en función del estado de la red eléctrica. Tarragona 2016 Electric vehicles are usually thought to be inherently sustainable. However, they are as green as the type of energy source electricity is converted from. So in order to drop dependency on fossil fuels a shift from the actual energy paradigm to one based on renewable sources is needed. Due to the usually intermittent nature of renewable sources, new challenges to overcome have arisen such as the need for systems capable of storing electricity when power production doesn’t match demand. An interesting solution to this is to use electric vehicles batteries in order to store the difference. Through this project, the implementation and control of a bidirectional battery charger up to 3 kW for electrical vehicles is presented. The aim of my collaboration is to modify an already exiting battery charger to allow it working bidirectionally so as to withdraw energy from the battery and inject it back to the grid when the energy demand is greater than the production. Tarragona 2016 Tot i que sovint el vehicle elèctric s’associa amb sostenibilitat, realment no presenta una solució real si la generació d’energia elèctrica que utilitza no té un baix impacte ambiental. Per a eliminar realment la dependència dels combustibles fòssils, és necessari un nou paradigma energètic basat en energies renovables. Degut a la pròpia naturalesa de les fonts d’energia renovable, nous reptes tecnològics sorgeixen per a emmagatzemar l’energia elèctrica en moments en que l’oferta energètica supera la demanda per a aprofitar-la posteriorment. Una solució interessant és la que proposa utilitzar les bateries dels vehicles elèctrics per a emmagatzemar l’excés d’energia. En aquest projecte es presenta la implementació i el control d’un carregador de bateries de fins a 3 kW per a vehicles elèctrics amb l’objectiu de fer-lo treballar bidireccionalment per a realitzar la càrrega de la bateria o extreure energia en funció de l’estat de la xarxa elèctrica. Tarragona 2016
Subject: Bateries elèctriques
Entity: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Language: Català
Education area(s): Enginyeria Industrial
Title in original language: Implementació i Control d'un Carregador Bidireccional de Bateries d'un Vehicle Elèctric
Creation date in repository: 2016-10-19