Palabras clave: aprendizaje basado en problemas, interés, motivación, participación, estudio de caso, Física y Química. problem-based learning, interest, motivation, participation, case study, Physics and Chemistry. aprenentatge basat en problemes, interès, motivació, participació, estudi de cas, Física i Química.
Título en diferentes idiomas: ¿Qué elementos nos envuelven? Del átomo a la tabla periódica: aplicación del aprendizaje basado en problemas en la física y la química What elements envelope us? From the atom to the periodic table: application of problem-based learning in physics and chemistry Quins elements ens envolten? De l'àtom a la taula periòdica: aplicació de l'aprenentatge basat en problemes en la física i la química
Áreas temàticas: Ciencias de la educación Education sciences Ciències de l'educació
Confidencialidad: No
Curso académico: 2021-2022
Estudiante: Ribas López, Verónica
Departamento: Pedagogia
Derechos de Accesso: info:eu-repo/semantics/openAccess
Fecha de la defensa del trabajo: 2022-06-14
Director del proyecto: Farré Villa, Joan
Resumen: Amb aquest TFM s’ha volgut dur a terme un estudi de cas per avaluar l’efecte d’una metodologia activa com l’aprenentatge basat en problemes en la motivació, interès i la participació de l’alumnat per la Física i la Química en concret pels conceptes de models atòmics, orbitals, configuració electrònica i taula periòdica. Aquest estudi s’ha dut a terme en un grup-classe de 4t d’ESO en l’assignatura optativa de Física i Química on s’ha pogut veure que una de les problemàtiques és la falta d’interès dels alumnes per la química, una baixa motivació pels continguts explicats i una baixa participació en l’aula.
Materia: aprenentatge
Entidad: Universitat Rovira i Virgili (URV)
Idioma: cat
Enseñanza(s): Formació del professorat d'Educació Secundària Obligatòria i Batxillerat, Formació Professional i Ensenyament d'Idiomes
Título en la lengua original: Quins elements ens envolten? De l'àtom a la taula periòdica: aplicació de l'aprenentatge basat en problemes en la física i la química
Fecha de alta en el repositorio: 2022-11-18